ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 03 紀要論文
  2. 群馬県立県民健康科学大学紀要
  3. 第11巻(2016)

2年課程看護専門学校学生が学習上直面する問題

https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/94
https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/94
9ec52417-7523-48b9-82e7-129fcaf6535a
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_Kakigami.pdf 05_Kakigami.pdf (521.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-11-22
タイトル
タイトル 2年課程看護専門学校学生が学習上直面する問題
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 2年課程看護専門学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 問題
キーワード
主題Scheme Other
主題 Two-year nursing diploma program
キーワード
主題Scheme Other
主題 Nursing Students
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning process
キーワード
主題Scheme Other
主題 Problems
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 垣上, 正裕

× 垣上, 正裕

WEKO 703

垣上, 正裕

Search repository
松田, 安弘

× 松田, 安弘

WEKO 704

松田, 安弘

Search repository
Kakigami, Masahiro

× Kakigami, Masahiro

WEKO 705

en Kakigami, Masahiro

Search repository
Matsuda, Yasuhiro

× Matsuda, Yasuhiro

WEKO 706

en Matsuda, Yasuhiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:2年課程看護専門学校学生が学習上直面する問題を明らかにし,その特徴を考察する.方法:研究協力の承諾を得た2年課程看護専門学校を卒業した看護職者18名を対象とした半構造化面接によりデータ収集を行った.面接内容から得られたデータから,2年課程看護専門学校学生が学習上直面する問題を表す内容を抽出し,Berelson, B. の方法論を参考にした看護教育学における内容分析の手法を用いて分析した.結果:2年課程看護専門学校学生が学習上直面する問題を表す【教員の指導方法や自校の教育方針に対する困惑】【実務や親役割と学業併行による自己学習時間捻出困難】など,23カテゴリが形成された.結論:2年課程看護専門学校学生が学習上,23種類の問題に直面していることを明らかにした.また,考察の結果,それらの問題には,《2年課程看護専門学校学生が,成人学習者の特徴をもつことによって生じる》《2年課程看護専門学校の教育課程や学生の背景に影響を受けたことにより生じる》《対人関係技術の未熟さに影響を受けたことにより生じる》など,6つの特徴があることを示した.本研究の結果は,2年課程看護専門学校の教員が教育の対象である学生への理解を深め,学生の目標達成を支援する際の資料として活用可能である.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objective : The aim of this study was to identify problems encountered during the learning process by nursing students in a two-year diploma program. Methods : Data were collected from semi-structured interviews of 18 nurses who graduated from a two-year nursing diploma program. All data were analyzed using a content analysis method based on Berelson's methodology used in nursing education. Results : The problems encountered by nursing students could be classified into 23 categories, including "Perplexed by the teacher's educational method and the educational policies of the program" and "Difficult to ensure the learning time due to parallel work and parent roles and academic." Conculusion : Nursing students in a two-year diploma program encountered 23 types of problems during the learning process. They will encounter problems had six features, including "Nursing students in a two-year diploma program have the characteristic of adult learners" and "Affected by the nursing students in a two-year diploma program curriculum and student background." These results are expected to contribute to a better understanding of the problems encountered by nursing students and to help them achieve their goals.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 報告
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 群馬県立県民健康科学大学紀要11,81-95,2016
書誌情報 群馬県立県民健康科学大学紀要

巻 11, p. 81-95, 発行日 2016-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-0691
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12136570
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Problems Encountered during the Learning Process by Nursing Students in a Two-year Diploma Program
出版者
出版者 群馬県立県民健康科学大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 07:23:35.576428
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3