ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 03 紀要論文
  2. 群馬県立県民健康科学大学紀要
  3. 第08巻(2013)

2年課程看護専門学校学生の学習経験に関する研究

https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/73
https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/73
6a170d49-10d6-463a-a352-c3da7c461575
名前 / ファイル ライセンス アクション
03_Kakigami.pdf 03_Kakigami.pdf (622.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-19
タイトル
タイトル 2年課程看護専門学校学生の学習経験に関する研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 2年課程看護専門学校学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習経験
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護概念創出法
キーワード
主題Scheme Other
主題 Nursing Students
キーワード
主題Scheme Other
主題 2-year Nursing Diploma
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning Experiences
キーワード
主題Scheme Other
主題 Methodology for Conceptualization of Nursing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 垣上, 正裕

× 垣上, 正裕

WEKO 565

垣上, 正裕

Search repository
松田, 安弘

× 松田, 安弘

WEKO 566

松田, 安弘

Search repository
山下, 暢子

× 山下, 暢子

WEKO 567

山下, 暢子

Search repository
Kakigami, Masahiro

× Kakigami, Masahiro

WEKO 568

en Kakigami, Masahiro

Search repository
Matsuda, Yasuhiro

× Matsuda, Yasuhiro

WEKO 569

en Matsuda, Yasuhiro

Search repository
Yamashita, Nobuko

× Yamashita, Nobuko

WEKO 570

en Yamashita, Nobuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:2年課程看護専門学校学生の学習経験を表す概念を創出し,その総体を明らかにし,学習経験の特徴について考察する.方法:研究方法論には看護概念創出法を適用し,2年課程看護専門学校を卒業した看護職者18名を対象とした半構造化面接によりデータを収集し,持続比較分析を行った.結果:2年課程看護専門学校学生の学習経験を表す【実務や親役割と学業の両立に向けた優先度の適宜変更】【実務経験や学習経験の活用による学習内容の理解深化と活用不可による理解困難】など,16の概念を創出した.結論:2年課程看護専門学校学生の学習経験を表す16の概念を明らかにした.また,考察の結果,それらの概念が表す学習経験は,《同時併行を余儀なくされる多様な役割遂行の優先度を変えなければ学習を継続できないことにより生じる経験》《累積している学習資源の豊かさとその活用の可否に影響を受け生じる経験》など,5つの特徴をもつことが示された.本研究の結果は,2年課程看護専門学校の教員が教育の対象である学生の理解を深め,学生の目標達成を支援する際の資料として活用可能である.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objective : This research aimed to conceptualize the learning experiences of nursing students in a 2-year diploma program and identify the features of their learning experiences. Methods : Data were collected from semi-structured interviews of 18 nurses who graduated from a 2-year nursing diploma program. Methodology for Conceptualization of Nursing was applied and data were subjected to continuous comparative analysis. Results : The results identified 16 concepts of the learning experiences of nursing students in a 2-year diploma program, including [Prioritizing practical cooperation, the parent's role, and suitably adapting to changes] and [Enhanced understanding of the learning contents through practical use and experiences in practical situations or difficulty understanding learning experiences when learning contents are not practical]. Conculusion : The 16 concepts of the learning experiences of nursing students in a 2-year diploma program were clarified. These findings demonstrate that the results of discussions about such situations as [Experiences during which they could not learn to change the priority of various roles must be carried repeatedly] and [Experiences that provide a wealth of knowledge have been accumulated, and must be effectively utilized], it has five features, such as. The results of this research contribute to our understanding of students' learning experiences and may help students achieve their goals.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 群馬県立県民健康科学大学紀要 8,23-43,2013
書誌情報 群馬県立県民健康科学大学紀要

巻 8, p. 23-43, 発行日 2013-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-0691
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12136570
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Learning Experiences of Nursing Students in a 2-year Diploma Program
出版者
出版者 群馬県立県民健康科学大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 07:24:38.395021
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3