ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 03 紀要論文
  2. 群馬県立県民健康科学大学紀要
  3. 第11巻(2016)

学生が知覚する看護学教員からの実習記録への記述によるフィードバックの「内容」に対応する「効果」

https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/93
https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/93
83571e6d-a166-4dff-84cf-404fec0b65a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
04_Takahashi.pdf 04_Takahashi.pdf (580.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-11-21
タイトル
タイトル 学生が知覚する看護学教員からの実習記録への記述によるフィードバックの「内容」に対応する「効果」
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 フィードバック
キーワード
主題Scheme Other
主題 実習記録
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護学実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員
キーワード
主題Scheme Other
主題 feedback
キーワード
主題Scheme Other
主題 written assignments
キーワード
主題Scheme Other
主題 nursing clinical practicum
キーワード
主題Scheme Other
主題 nursing faculty independence
キーワード
主題Scheme Other
主題 facilitation of learning activities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高橋, 裕子

× 高橋, 裕子

WEKO 699

高橋, 裕子

Search repository
松田, 安弘

× 松田, 安弘

WEKO 700

松田, 安弘

Search repository
Takahashi, Yuko

× Takahashi, Yuko

WEKO 701

en Takahashi, Yuko

Search repository
Matsuda, Yasuhiro

× Matsuda, Yasuhiro

WEKO 702

en Matsuda, Yasuhiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:看護学教員からの実習記録への記述によるフィードバックの「内容」に対応する学生が知覚した「効果」を明らかにし,効果的なフィードバックに向けた示唆を得る.方法:Berelson, B. の方法論を参考にした看護教育学における内容分析を適用し,看護基礎教育課程に在籍する学生1,274名を対象に,質問紙法を用いてデータ収集し,フィードバックの「効果」を問う質問に回答した375名の記述を分析した.また,分析結果である「効果」と第1段階の研究成果「内容」のマトリックスを作成した.結果:看護学教員からの実習記録への記述によるフィードバックにより学生が知覚した「効果」25カテゴリが明らかになった.また,フィードバックの「内容」と「効果」の対応が明らかになった.考察:学生の学習成果に関わる記述に着目し,自己評価に向けたフィードバックを行うことにより,学生の学習意欲の向上という効果をもたらす等の示唆を得た.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objectives : The aim of this study was to clarify student perspectives on the content and effects of feedback from nursing faculty on their written assignments, and to discuss the details of these effects. Methods : We conducted a questionnaire survey on 1274 students who were taking basic nursing education courses in Japan. Questionnaires were handed out directly to the students after they provided informed consent to participate, and collected by post. A total of 517 responses were received (response rate : 40.6%), among which content analysis was used to analyze 375. This was a second stage study. While the first stage was conducted to reveal the content of the feedback, the primary objective of the second stage was to reveal the effects. To better understand the results, a matrix of the effects of feedback corresponding to the content was created. Results : A total of 25 categories showing the effects of feedback from nursing faculty on students' written assignments were extracted. These categories included : "Assessment is based on information gathering from the numerous sides and evidence.", "Acquisition of a confidence." In addition, the corresponding effects and content of the feedback were revealed. Conclusions : The results of this study suggest ways for nursing faculty to provide more effective feedback to students so that they can learn more from their written assignments.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 群馬県立県民健康科学大学紀要11,59-80,2016
書誌情報 群馬県立県民健康科学大学紀要

巻 11, p. 59-80, 発行日 2016-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-0691
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12136570
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 効果的なフィードバックに向けて
その他のタイトル
その他のタイトル Student Perspectives on the Content and Effects of Feedback from Nursing Faculty on Written Assignments
出版者
出版者 群馬県立県民健康科学大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 07:23:38.500591
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3