ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 03 紀要論文
  2. 群馬県立県民健康科学大学紀要
  3. 第08巻(2013)

A Study on Nursing Articles on Literature-Based Education in Both the US and UK

https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/74
https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/74
6062e9f9-3e12-451c-b40f-83c2186fa8bf
名前 / ファイル ライセンス アクション
04_Ubukawa.pdf 04_Ubukawa.pdf (463.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-19
タイトル
タイトル A Study on Nursing Articles on Literature-Based Education in Both the US and UK
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 nursing education
キーワード
主題Scheme Other
主題 literature
キーワード
主題Scheme Other
主題 review research
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 文学
キーワード
主題Scheme Other
主題 文献研究
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Ubukawa, Emiko

× Ubukawa, Emiko

WEKO 571

Ubukawa, Emiko

Search repository
Miyazaki, Yoko

× Miyazaki, Yoko

WEKO 572

Miyazaki, Yoko

Search repository
Hayashi, Nobuko

× Hayashi, Nobuko

WEKO 573

Hayashi, Nobuko

Search repository
鵜生川, 恵美子

× 鵜生川, 恵美子

WEKO 574

en 鵜生川, 恵美子

Search repository
宮崎, 洋子

× 宮崎, 洋子

WEKO 575

en 宮崎, 洋子

Search repository
林, ノブ子

× 林, ノブ子

WEKO 576

en 林, ノブ子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objectives: The primary aim of this study is to provide a chronological analysis of the use of literature in nursing education journals in both the US and UK. The second aim is to clarify the main goals of using literature in nursing education. This study has the potential to provide a helpful reference to EFL (English as a Foreign Language) teachers who are contemplating introducing literature to the classroom. Methods: An online electronic search of the Cumulative Index to Nursing & Allied Health Literature (CINAHL) database was conducted to identify articles related to the use of literature in nursing education. The collected articles were then sorted into three tables as follows : articles in the first table were arranged in chronological order by publication date, name of the primary researcher, article title, journal title, and title of the main literary works ; articles in the second table were arranged in chronological order based on the main goals of literature use ; and articles in the third table were arranged in descending order based on the frequency of articles that shared identical main goals. Results: Our findings are as follows : 1) Literature was introduced into nursing education in the 1960s ; 2) An overwhelmingly large number of articles have been published in the US on the use of literature in nursing education ; 3) The main literary works that were actually used, or that researchers believed could be used, were able to be categorized into five groups related to literary form and four groups related to literary theme ; and 4) The main traits that researchers believed could be reinforced by the use of literature included "self-growth," "critical thinking," "compassion," "empathy," "insight," "cultural competence," and "sensitivity." Conclusions: This study clearly reveals both historical changes and recent trends in the use of literature in nursing education in both the US and UK. This type of study should play an important role in promoting the introduction of literature into the EFL classroom for Japanese nursing students.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:本研究が日本の看護教育において文学を教材としたEFL(English as a Foreign Language)の授業への有益な指針となるように,英米における文学を教材とする看護教育に関する文献を時系列に分析し,研究者が文学によって高められると考えた目標を明確にする.方法:CINAHL(Cumulative Index to Nursing & Allied Health Literature)からliterature, nursing, educationをキーワードとして得られた41件の文献を時系列に分析した.結果:1)看護教育における文学導入は,1960年代からである.2)圧倒的に合衆国における研究が多い.3)実際に扱われた,および可能とされた作品は形式別では5グループ,テーマ別では4グループに分類される.4)研究者が文学によって高められると考えた目標は主に,self-growth, critical thinking, understanding of patients, compassion, insight, cultural competence, empathy, ethical knowledge, sensitivity, vicarious experiencesなどである.結論:本研究により,英米における文学を教材とする看護教育についての歴史的変遷や傾向が明確になった.今後,日本の看護学生を対象としたEFLの授業へ文学を導入するための有益な指針としての役割を果たすことが期待される.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 群馬県立県民健康科学大学紀要 8,45-63,2013
書誌情報 群馬県立県民健康科学大学紀要

巻 8, p. 45-63, 発行日 2013-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-0691
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12136570
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 英米における文学を教材とする看護教育に関する文献研究
出版者
出版者 群馬県立県民健康科学大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 07:24:35.053722
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3