ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 03 紀要論文
  2. 群馬県立県民健康科学大学紀要
  3. 第18巻(2023)

看護基礎教育におけるシャドーイング実習による学びについての国内の文献レビュー

https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/151
https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/151
87541c3f-b623-4eb9-a87b-924035d2908b
名前 / ファイル ライセンス アクション
18_01.pdf 18-01 (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-31
タイトル
タイトル 看護基礎教育におけるシャドーイング実習による学びについての国内の文献レビュー
タイトル
タイトル A Review of Japanese Literature on Learning through Shadowing Practice in Basic Nursing Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護基礎教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 シャドーイング実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 文献レビュー
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 basic nursing education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 shadowing practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 literature review
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 清水, 裕子

× 清水, 裕子

WEKO 923

清水, 裕子

Search repository
大澤, 康子

× 大澤, 康子

WEKO 924

大澤, 康子

Search repository
Shimizu, Hiroko

× Shimizu, Hiroko

WEKO 925

en Shimizu, Hiroko

Search repository
Osawa, Yasuko

× Osawa, Yasuko

WEKO 926

en Osawa, Yasuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:看護基礎教育におけるシャドーイング実習による学びについて整理し,本学の役割移行実習への示唆を得る.
方法:文献検索の結果,17 件の原著論文を分析対象とした.対象文献の研究目的や方法論などを検討し,シャドーイング実習による学びに関する結果のカテゴリーを抽出し,類似した内容ごとに再構成をしてテーマをつけた.
結果:シャドーイング実習の学びとして「患者の個別性をとらえた看護ケアの実際」「看護専門職としての姿勢や態度」などの 10 のテーマが明らかになり,看護過程の展開に必要な知識や技術の修得,看護職としての実務の理解,看護専門職者としてのあり様の理解の 3 つの効果が明らかになった.
結論:役割移行実習でシャドーイングの実習方法を用いることは適切であった.今後はロールモデルとなる看護師の選出,教員や指導者の意図的な関わりについて検討する必要性がある.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objective: The objectives of this study were to summarize learning through shadowing practice in basic nursing education and obtain suggestions for role transition practice at this university.
Methods: As a result of a literature search, 17 original articles were selected for analysis. The research objectives and methodologies of the articles were reviewed, and categories of results related to learning through shadowing practice were extracted and reorganized by similar content to form themes.
Results: Ten themes regarding learning from shadowing practice were identified, including “actual nursing care that captures the individuality of the patient” and “posture and attitude as a nursing professional”. In addition, three effects were identified: acquisition of knowledge and skills necessary for the development of the nursing process, understanding what is in-line with practical nursing work, and understanding what it means to be a nursing professional. The three effects of the study were: acquisition of the skills necessary to develop the nursing process, learning what is relevant to practice as a nurse, and understanding how to be a nursing professional.
Conclusion: The use of shadowing as a practice method in role transition training was appropriate. In the future, the selection of nurses to serve as role models and the intentional involvement of teachers and instructors need to be considered.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 総説
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 群馬県立県民健康科学大学紀要18,1-12.(2023)
書誌情報 群馬県立県民健康科学大学紀要

巻 18, p. 1-12, 発行日 2023-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-0691
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12136570
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル A Review of Japanese Literature on Learning through Shadowing Practice in Basic Nursing Education
出版者
出版者 群馬県立県民健康科学大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 07:22:21.429360
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3