ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 03 紀要論文
  2. 群馬県立県民健康科学大学紀要
  3. 第15巻(2020)

看護専門学校に所属する教員が教務主任に期待する役割

https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/110
https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/110
fb793bb4-bc31-4e0e-99aa-ea01a52f74c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
03_ARAI.pdf 03_ARAI.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-25
タイトル
タイトル 看護専門学校に所属する教員が教務主任に期待する役割
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護専門学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員
キーワード
主題Scheme Other
主題 教務主任
キーワード
主題Scheme Other
主題 役割
キーワード
主題Scheme Other
主題 期待
キーワード
主題Scheme Other
主題 diploma nursing school
キーワード
主題Scheme Other
主題 faculty
キーワード
主題Scheme Other
主題 curriculum coordinator
キーワード
主題Scheme Other
主題 role
キーワード
主題Scheme Other
主題 expectations
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 新井, 広子

× 新井, 広子

WEKO 828

新井, 広子

Search repository
Arai, Hiroko

× Arai, Hiroko

WEKO 829

Arai, Hiroko

Search repository
松田, 安弘

× 松田, 安弘

WEKO 830

松田, 安弘

Search repository
Matsuda, Yasuhiro

× Matsuda, Yasuhiro

WEKO 831

Matsuda, Yasuhiro

Search repository
山下, 暢子

× 山下, 暢子

WEKO 832

山下, 暢子

Search repository
Yamashita, Nobuko

× Yamashita, Nobuko

WEKO 833

Yamashita, Nobuko

Search repository
服部, 美香

× 服部, 美香

WEKO 834

服部, 美香

Search repository
Hattori, Mika

× Hattori, Mika

WEKO 835

Hattori, Mika

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:看護専門学校に所属する教員が教務主任に期待する役割を明らかにし,その特徴を考察することを通して,教務主任の役割遂行に向けた示唆を得る.
方法:全国の看護専門学校に所属する教員632名を対象に,郵送法により質問紙を配布し,245名(回収率38.8%)から回答を得た.このうち,自由回答式質問に回答した241名の記述を,Berelson,B.の方法論を参考にした看護教育学における内容分析を用いて分析した.
結果:【担当する授業の設計や展開の改善に必要な助言を行う】など47カテゴリが形成された.
結論:教員が教務主任に期待する役割を表す47カテゴリが明らかになった.これらの内容は,《教員個々の状況に応じてファカルティ・ディベロップメントの機会を提供する》など9つの特徴を示した.本研究の成果は,教務主任が自身の役割を明確にすることを助け,それに基づき役割を遂行していくことを可能にする.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objectives: This research aimed to clarify the expectations of faculty for curriculum coordinator roles at diploma nursing schools. By considering the expectations of the role, curriculum coordinators can obtain suggestions to better perform their duties.
Methods: Questionnaires were distributed by post to 632 faculty members belonging to diploma nursing schools across Japan. A total of 245 responses were received (response rate: 38.8%). The 241 responses that contained responses to open-ended questions, were analyzed using content analysis for nursing education based on Berelson’s methodology.
Results: A total of 47 categories were extracted, such as“ Provide advice necessary to improve the design and deployment of classes.”
Conclusions: 47 categories expressing faculty expectations for curriculum coordinator roles were clarified. Additionally, this content showed nine types of characteristic traits, including“ Provide faculty development opportunities according to individual faculty.” The results of this research can help curriculum coordinators clarify their own roles and using this information will allow for the execution of the aforementioned roles.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 群馬県立県民健康科学大学紀要15, 31-46. (2020)
書誌情報 群馬県立県民健康科学大学紀要

巻 15, p. 31-46, 発行日 2020-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-0691
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12136570
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Faculty Expectations for Curriculum Coordinator Roles at Diploma Nursing Schools
出版者
出版者 群馬県立県民健康科学大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 07:23:05.038160
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3