ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 01 学術雑誌論文
  2. 学協会誌

実習目標達成に向けた学生の理解と支援

https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/15
https://gchs.repo.nii.ac.jp/records/15
ddc03f9a-bb24-4cad-b89c-7ce69cf1cb8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
110009615838.pdf 110009615838.pdf (808.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-11-22
タイトル
タイトル 実習目標達成に向けた学生の理解と支援
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 goal attainment in nursing clinical practicum
キーワード
主題Scheme Other
主題 understanding nursing students
キーワード
主題Scheme Other
主題 clinical teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 実習目標達成
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生の理解
キーワード
主題Scheme Other
主題 実習指導
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 山下, 暢子

× 山下, 暢子

WEKO 57

山下, 暢子

Search repository
Yamashita, Nobuko

× Yamashita, Nobuko

WEKO 58

en Yamashita, Nobuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 看護学実習指導の展開には、授業の対象である学生の理解が不可欠である。これは、看護実践の展開に、対象理解が不可欠であることと同様である。本稿は、筆者自身の学生の理解と支援が、研究に取り組み、その成果を活用することを通して、どのように変化してきたのかを紹介する。具体的には、看護学実習中の学生理解の不足に起因する問題への直面、学生を理解するための研究への取り組み、研究成果を活用した学生理解と支援という過程を経た。これらを通して、筆者は、授業の対象である学生理解の重要性を学び、常に対象理解を試みるようになった。また、実習中の学生が実習目標達成を目ざす学習者であることを確認し、自己を学生の目標達成の支援者であると明確に位置づけた。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For the development of appropriate clinical teaching, it is essential for nursing faculty to understand their students. This is the same as in nursing practice, in which it is essential for nurses to understand their patients. This article reports the author's changes in understanding of and support for students through research and utilization of findings. Such changes involved the process of facing problems caused by the lack of understanding nursing students, research in order to understand nursing students and understanding and supporting nursing students by utilizing the findings. Through this process, the author recognized the importance of understanding students and came to try to understand students. Further defined nursing faculty as supporters of students for their goal attainment.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 •rights: 日本看護教育学学会
•rights: 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
•relation: isVersionOf:http://ci.nii.ac.jp/naid/110009615838
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論著
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 看護教育学研究 22(1),1-7,2013
書誌情報 看護教育学研究

巻 22, 号 1, p. 1-7, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0917-6314
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10399162
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 授業の対象である学生理解の重要性
その他のタイトル
その他のタイトル Understanding and Supporting Nursing Students for Their Goal Attainment in Nursing Clinical Practicum
その他のタイトル
その他のタイトル Importance of Understanding Students who are in Nursing Clinical Practicum
出版者
出版者 日本看護教育学学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-28 07:22:50.370443
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3